شیرین هستیم. میوه هایی زرد و قرمز و آبدار. یک هسته سفت و گنده داریم، مثل سنگ و یک پوست پر از کرک. اسم ما میوه های شیرین، "هلو" است. مزه ما کمی ترش و شیرین است. میوه هایی که مزه ترش دارند پر از ویتامین "ث" هستند؛ یعنی ما هلوها دوست لثه ها و بدن شما هستیم. رنگ زرد ما هم رنگ یک ویتامین است. خوب یادتان بماند. رنگ زرد توی تمام میوه ها و سبزی ها، نشانه بودن ویتامین "آ" است. می دانی که ویتامین "آ" به پوست، و چشم ما حسابی کمک می کند. پس زود باش و تا به میوه فروشی ها می آییم، ما را بخر و بخور. اگر دوست داری، می توانی این شعر قدیمی را وقت خوردن یک هلوی خوشمزه بخوانی.
خروسه می گه قوقولی قوقو سلام علیکم آقا کوچولو
افتاده تو حوض یه دونه هلو هلو، هلو، برو تو گلو
فرین میزانیان...ما را در سایت فرین میزانیان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 28