معذرت می خواهم!

خرید بک لینک

 

            همه بچه ها با خواهرها و برادرهایشان دعوا می کنند و ناراحت می شوند. بچه ها ممکن است اشتباه کنند و دوست ها، خواهر و برادر و یا پدر و مادر هایشان را ناراحت کنند. این جور وقت ها گفتن "ببخشید" یا "معذرت می خواهم" وضع را خیلی بهتر می کند. وقتی شما از کسی "معذرت خواهی" می کنید، درواقع به او می گویید که از کاری که کرده اید ناراحتید. حتی اگر از قصد او را اذیت نکرده باشید. کسانی که بلدند معذرت خواهی کنند، بهتر می توانند مشکلات خودشان را حل کنند.

چرا باید معذرت خواهی کنیم؟

        وقتی شما از ته قلب از کسی معذرت خواهی می کنید، به او نشان می دهید که از آن چه اتفاق افتاده ناراحت هستید. وقتی معذرت خواهی می کنید، ممکن است کمی خوشحال تر شوید. با معذرت خواهی شما سعی می کنید کار بدی را که انجام داده اید، جبران کنید.

چه جوری معذرت خواهی کنیم؟

راه های زیادی برای معذرت خواهی وجود دارد. این جمله ها، مثال هایی از معذرت خواهی هستند.

-          "به خاطر حرف بدی که به تو زدم معذرت می خواهم."

-          "من عصبانی شده بودم اما کار بدی کردم به تو فحش دادم. ببخشید."

اگر از کسی معذرت خواهی کنید، او هم ممکن است در جواب از شما معذرت خواهی کند:

"اشکالی ندارد. من هم معذرت می خواهم. من هم نباید تو را می زدم." و شما دوباره با هم دوست خواهید شد!

چه وقت معذرت خواهی کنیم؟

        اگر شما کسی را ناراحت و یا اذیت کنید باید از او معذرت خواهی کنید. اگر چیزی را شکستید و خراب کردید (حتی اگر از قصد آن را خراب نکرده اید) هم معذرت خواهی لازم است. دروغ گفتن و خیلی خطاهای دیگر هم احتیاج به معذرت خواهی دارد که بزرگ ترها برای شناختن آنها به شما کمک می کنند.

       شما ممکن است لازم باشد از یک دوست هم سن خودتان، از مادر و پدر و بزرگ ترها و یا بعضی وقت ها از خواهر و برادر کوچک ترتان معذرت خواهی کنید. اگر شما با ادب و احترام از دیگران عذرخواهی کنید، خواهید دید که بزرگ ترها هم در مواقع لازم و هنگامی که شما را ناراحت کرده اند، از شما عذرخواهی می کنند.

فرین میزانیان...

ما را در سایت فرین میزانیان دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 21 تاريخ: جمعه 13 اسفند 1395 ساعت: 14:52

صفحه بندی