هیس، ساکت باشید! چه خبر شده؟ پای من خواب رفته. اگر بلند حرف بزنید بیدار می شود؟ نه بابا! شوخی کردم. مگر پا هم مثل آدم ها خواب می رود؟ این یک اصطلاح است! وقتی پای آدم یک مدت طولانی در یک حالت بماند، مثلا زیر بدنش قرار بگیرد و روی آن فشار بیاید، یا در یک حالت ثابت بماند و تکان نخورد، گزگز کرده و یک حالتی شبیه سوزش پیدا می کند که به این حالت می گویند پا خواب رفته است.
می دانید علت این اتفاق چیست؟ وقتی پا برای مدت طولانی در فشار بماند، مثلا زیر بدن ما قرار بگیرد، ارتباط بین عصب های پا برای مدت کوتاهی قطع می شود. (عصب، چیزهایی شبیه سیم های خیلی باریک و بلند در بدن ماست که خبرها را از جاهای مختلف بدن به مغز می رساند). وقتی ما می ایستیم یا پایمان را از زیر بدنمان بیرون می آوریم، آن وقت عصب ها سعی می کنند دوباره با هم ارتباط ایجاد کنند و این کار باعث می شود که ما برای چند لحظه در پایمان احساس سوزش و گزگز بکنیم.
دهانم کو؟
صورت های هر کدام از ما نشان می دهد که چه احساسی داریم. برای هر کدام از این صورت ها، دهان را طوری بکش که احساسش را نشان دهد.
- شاد - تعجب زده - ناراحت - ترسیده
فرین میزانیان...ما را در سایت فرین میزانیان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 33